Ir al contenido principal

DIAGRAMA DE CLASSES

Ara que ja coneixem el joc, anem a entrar un poc en detalls tècnics del seu disseny. Hem utilitzat el llenguatge de programació Java Script, en el programa anomenat Brackets. En aquesta entrada un explicarem el diagrama de classes de Tibi:

 
Diagrama de classes del joc

Aquest esquema és una part fonamental de la creació del videojoc. A partir d'aquest  podem classificar els diferents elements que intervenen, agrupant-los segons les seues característiques i les funcions que poden dur a terme, de manera que simplifiquem el codi
Com podem observar, tant Tibi com tots els microorganismes són personatges, de manera que les seues funcions consten de les variables x, y, imatge, velocitat, ample i llarg. A més, es poden desplaçar en el pla.
Tot i tindre similituds, també tenen diferències, de manera que hem de definir per separat les altres funcions de Tibi (menjarBacteri i menjarVirus) i els tipus de microorganismes. Per últim, s'ha especificat que Tibi ha de menjar-se els microorganismes. 
Esperem que hageu aprés un poc més sobre Tibi. Gràcies per llegir-nos!  
Què és un diagrama de classes?

Comentarios

Entradas populares de este blog

DIAGRAMA D'ESTATS DEL JOC

En el diagrama d'estats podem veure l'esquelet del joc , és a dir, com va a ser el seu funcionament . El videojoc consta de 3 pantalles: Començarà en una pantalla d'inici on es mostrarà el títol del joc i un botó "començar" per a poder passar a la pantalla següent on estaran les instruccions .  En la pantalla de les instruccions s'explica l' objectiu del joc i les formes de control dels diferents personatges . Després de l'explicació es planteja al jugador si vol continuar amb el joc (ha de presionar el botó SI) o per contra si no vol seguir jugant (ha de presionar el botó NO). La última pantalla del joc és la pantalla on es va a desenvolupar el joc . En aquesta apareixerà el personatge principal ( Tibi ) amb els personatges secundaris (virus i bacteris). Depenent del nivell en que es trobe el joc , canviaran els personatges que participen en l'escenari del joc , és a dir, entraran en acció més bacteris o virus....

LA HISTÒRIA RERE THE TIBI PROJECT

THE TIBI PROJECT: Història Com va nàixer TIBI? A principis d'any, la idea de crear un joc rondava pel nostre cap. Però ens feia falta una idea original, que s'haguera vist abans. Alguna cosa senzilla però entretinguda i impactant. I aleshores ens va vindre la il·luminació: per què no fer un projecte d'informàtica en sintonia amb algun d'una disciplina diferent?  Durant aquest curs, hem dut a terme un projecte de recerca i conscienciació sobre el problema que suposen els bacteris resistents a antibiòtics . De manera que un joc que transmetera aquests coneixements, era el complement perfecte. La veritat es que fins que el projecte no prengué un poc de forma , no es deia Tibi . El nom que proposarem originalment fou BACTERIO (definitivament, Tibi és més cuqui ). Si no em falla la memòria, fou en el moment de dissenyar els gràfics, ja que han segut creats al 100% per nosaltres, amb l'ajuda del programa Inkscape . Des d'aleshores, el procés ...